| Kolektor wydechowy - 1.6 16V 2001r. | |
Wysłany: Pon 12:38, 04 Kwi 2011 |
|
|
sintesi |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 21 Lis 2010 |
Posty: 152 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: kuj-pom |
|
|
|
|
|
|
|
|
... ale z wejściem "od góry" na sondę (druga bodajże jest zaraz za katalizatorem). Mam już 1 (do ewentualnej odsprzedaży lub wymiany), ale bez wejścia na sondę. Posiadany przeze mnie jest w 100% cały (oczywiście używany). Przy okazji - może ktoś wie, co może być przyczyną dość częstego "pękania" ww kolektora? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 14:40, 05 Maj 2011 |
|
|
MariuszSosnowiec |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 02 Lis 2008 |
Posty: 124 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sosnowiec |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kolego podstawową przyczyną jest LPG, a dokładniej wyższa temperatura osiągana na silniku. Wiem, bo miałem taki sam problem od razu po zakupie autka od poprzedniego właściciela.
Od początku coś gdzieś dmuchało w okolicach kolektora, więc rozebrałem kolektor. Wizualnie - extra. Uszczelka była nowa - chyba ktoś coś już tam dłubał, ale mu nie poszło.
Podorabiałem zaślepki w tym jedna z szybkozłączką. Wlałem H2O z płynem do garów i podpiąłem powietrze z kompresora i wtedy mnie zadziwiło - pod ciśnieniem pokazała się szczelina długości około 17 - 19cm, i dwie po około 3cm i wiele piany z płynu.
Nie opłacało się nic z tym robić, bo zapewne kolektor po jakimś czasie pękł by na pół - wymieniłem na nowy. Problem zniknął.
Teraz tylko (zapewne też od LPG) zaczyna być słychać zawory na wolnych obrotach i czasami dymi z "ruły". Zastanawiam się za co i jak się zabrać.
Może ma ktoś pomysły??
P.S. Ewentualnie mogę pomóc klubowiczom z instalacją LPG TARTARINI - prawie w pełni rozgryziona. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| Re: Kolektor wydechowy - 1.6 16V 2001r. | |
Wysłany: Czw 17:07, 05 Maj 2011 |
|
|
markrk |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 05 Cze 2010 |
Posty: 259 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sintesi napisał: | ... ale z wejściem "od góry" na sondę (druga bodajże jest zaraz za katalizatorem). Mam już 1 (do ewentualnej odsprzedaży lub wymiany), ale bez wejścia na sondę. Posiadany przeze mnie jest w 100% cały (oczywiście używany). Przy okazji - może ktoś wie, co może być przyczyną dość częstego "pękania" ww kolektora? |
[link widoczny dla zalogowanych]
o taki Ci chodzi? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 18:42, 05 Maj 2011 |
|
|
MariuszSosnowiec |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 02 Lis 2008 |
Posty: 124 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sosnowiec |
|
|
|
|
|
|
|
|
U mnie jest dokładnie taki sam jak na aukcji |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 23:36, 05 Maj 2011 |
|
|
sintesi |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 21 Lis 2010 |
Posty: 152 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: kuj-pom |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dokładnie o taki... Musiał się chyba niedawno pojawić, bo raczej bym nie przegapił, a od około tygodnia nie szukałem z braku czasu. Co do LPG jako przyczyny pękania, to... auto ma od niedawna założone LPG (od około miesiąca). Kolektor był już dłubany przez poprzedniego właściciela (sądząc po spawach), jednak nieudolnie/bezskutecznie. Liczę, że jak założę"cały", to powinno być OK. W sumie od założenia LPG i skasowania błędu nic się nie pojawiło, ale wolałbym to wymienić. Póki co cieszę się, że przejechanie 100km kosztuje mnie 2 razy mniej niż przedtem
EDIT: Pospieszyłem się... dzisiaj wyskoczył znowu błąd... Ale już zamówiłem ten z allegro W poniedziałek powinien do mnie dojechać... |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sintesi dnia Pią 10:10, 06 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 11:30, 22 Maj 2011 |
|
|
GUJAK1977 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 13 Sty 2010 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: ORZYSZ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Szukam dokładnie takiego samego kolektora. Mam identyczną usterkę |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 6:31, 01 Kwi 2012 |
|
|
robert1_1968 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 16 Maj 2010 |
Posty: 10 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Świdnik |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kolektory te pękają nie wiadomo dlaczego zimą,podobno za szybko stygną na mrozie. Ja w swojej mulpie zastosowałem kolektor wraz z katalizatorem w jednej całości od stilo 1.6 16v potrzeba tylko przespawać kawałek rury za katalizatorem [inne mocowanie w stilo rury z łącznikiem] i tak śmigam od zeszłego roku .Wcześniej wymieniałem kolektor 2 razy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|