| Zakup Multipli w Niemczech | |
Wysłany: Śro 20:03, 23 Kwi 2008 |
|
|
DawidS |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 23 Kwi 2008 |
Posty: 33 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam
Jeśli to miejsce nie jest dobre do zadania tego pytania to przepraszam ale nie widzę według mnie lepszej pozycji
Ponieważ urodziła mi się córka i moja Corsa stała się troszkę za mała chcę kupić praktyczny samochód rodzinny do którego zapakuję wszystko co będę potrzebować. Mój typ padł na Fiata Multiple. Chciałbym go kupić za naszą zachodnią granicą i tu moje pytanie na co w pierwszej kolejności zwrócić uwagę przy zakupie jakie sygnały mogą być niepokojące.
Drugie moje pytanie jaka wersja silnikowa jest najlepsza. Z góry dziękuję za informację
Pozdrawiam
Dawid |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 22:11, 23 Kwi 2008 |
|
|
Sendi70 |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 27 Lut 2008 |
Posty: 170 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Chodzież |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeżeli chodzi o wersje silnikową-rzecz gustu. Są tacy co wybierają diesla bo wolą, inni z przyczyn ekonomicznych, jeszcze inni ze względu na większy moment obr. Po prostu są plusy i minusy diesla i benzyny.
Na co należałoby zwrócić uwagę? Myślę, że jeżeli przejdziesz do strony głównej i przejrzysz "opinie..." i "porady..." to znajdziesz dużo informacji które Ci pomogą w zakupie. Miłej lektury.
Pozdrawiam. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 23:04, 23 Kwi 2008 |
|
|
gregmaz |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 01 Kwi 2007 |
Posty: 244 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: pow. Cieszyn (multijet 2005) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja kupiłem Mulpę z tego samego powodu co Ty i na dzień dzisiejszy nie zamienił bym jej na inne auto. Myślę, że jak będę kiedyś zmieniał na młodsze to też będzie to Multipla. Pojeździłem nią już rok i nie chcę innego. Moja furka to rocznik 99 1,9 JTD, kupiona w Niemczech-byłem po nią osobiście. Pierwsze pozytywne doznanie to było, że przyjechałem nią do domu robiąc 1150 km i w baku zostało jeszcze trochę paliwa. Mój synek (7 lat) nie widzi lepszego miejsca jak środkowy przedni fotel- jest zachwycony. Poza plusami sześciu siedzeń jest fakt, że zostaje jeszcze trochę bagażnika. Nie zastanawiaj się tylko kupuj. Ci co mają Passaty albo Audiki czy BMW nawet nie robią spokojnie zakupów w hipermarkecie bo nie wiedzą czy ich auto jeszcze stoi na parkingu. Multipli to ie dotyczy. A głównym powodem zachęty jest cena. Nie sugeruj się opiniami, że Fiat to marka bardziej awaryjna, gorsza itd. poczytaj rzetelnych opinii na temat silnika JTD i rozważ sam. Pozdrawiam. A-cha. Jeżeli jeszcze nie jechałeś takim autem to weź żonkę do komisu w którym stoi Mulpa i ściemnij że jesteś zainteresowany i przejedź sie na jazdę próbną - potem żona nie będzie chciała innego auta. Ja tak zrobiłem i nie żałuję. |
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 11:30, 24 Kwi 2008 |
|
|
dersuuzala |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 24 Mar 2008 |
Posty: 14 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Chorzów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jestem w tej samej sytuacji, tzn. chcę kupić Multiplę - samodzielnie sprowadzić albo kupić już sprowadzoną. I właśnie z przyczyn ekonomicznych nie wybieram diesla. Rzecz w tym, że to ma być "niedzielne" autko, tanie w zakupie, więc szukam najstarsze roczniki 1999-2000. A takie auta z przebiegiem 150 tyś. km. już się psują. Naprawa silnika benzynowego jest tańsza niż diesla. Stąd taki wybór. W sumie jest wiele za i przeciw - trzeba się solidnie nagłówkować.
Niestety, kupno Multipli to nie prosta sprawa. Jest ich mało. Mam znajomego, który pomoże mi na miejscu, ale wyszukać ELXa w dobrym stanie, za okazyjną cenę, niedaleko, od prywatnego sprzedawcy nie jest łatwo. Już bym naprawdę chciał kupić, bo jestem zmęczony tym szukaniem;) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 16:45, 12 Lip 2008 |
|
|
lolek61-61 |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 04 Wrz 2007 |
Posty: 64 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Olkusz |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeśli chodzi o przebiegi ,ludzie nie myślcie o remontach silników .Przy normalnej eksploatacji przebieg 250.000 czy300.000 km jest do zaakceptowania.Te silniki wytrzymują dwa razy tyle. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 21:49, 12 Lip 2008 |
|
|
xr |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 16 Paź 2007 |
Posty: 278 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Śląsk |
|
|
|
|
|
|
|
|
lolek61-61 napisał: | Jeśli chodzi o przebiegi ,ludzie nie myślcie o remontach silników .Przy normalnej eksploatacji przebieg 250.000 czy300.000 km jest do zaakceptowania.Te silniki wytrzymują dwa razy tyle. |
Tego stwierdzenia to ja bym nie był pewien |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 22:05, 11 Mar 2009 |
|
|
mihaj |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 16 Lip 2007 |
Posty: 122 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Nowa Huta |
|
|
|
|
|
|
|
|
lolek61-61 napisał: | Jeśli chodzi o przebiegi ,ludzie nie myślcie o remontach silników .Przy normalnej eksploatacji przebieg 250.000 czy300.000 km jest do zaakceptowania.Te silniki wytrzymują dwa razy tyle. |
Zależy co kto chce akceptować - wszystko się zużywa i przestaje trzymać parametry. Dolewanie oleju i innych płynów, kłopoty przy uruchamianiu czy rozterki przed przeglądem technicznym można tolerować (do czasu) ale nie akceptować! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 12:15, 12 Mar 2009 |
|
|
leszcz |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 10 Sty 2009 |
Posty: 138 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Rumia |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jest tu kilka wątków z masą cennych rad na co zwracać uwagę przy zakupie. Poszukaj.
Co do silnika to koszt zakupu jest niemal taki sam przy tym roczniku.
Benzyna: astronomiczny koszt za 100km (obecnie ok 36-38zł).
Gaz: częste tankowanie i koło w bagażniku. Najtańsze 100km (obecnie ok 20zł).
JTD: świetnie się jeździ (moment), potężny zasięg (ok 1000km) i tylko nieco wyższy koszt 100km niż gaz (obecnie ok 23zł).
Ja postawiłem na JTD i jestem wniebowzięty |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez leszcz dnia Czw 12:19, 12 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 13:36, 12 Mar 2009 |
|
|
mihaj |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 16 Lip 2007 |
Posty: 122 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Nowa Huta |
|
|
|
|
|
|
|
|
leszcz napisał: | Jest tu kilka wątków z masą cennych rad na co zwracać uwagę przy zakupie. Poszukaj.
Co do silnika to koszt zakupu jest niemal taki sam przy tym roczniku.
Benzyna: astronomiczny koszt za 100km (obecnie ok 36-38zł).
Gaz: częste tankowanie i koło w bagażniku. Najtańsze 100km (obecnie ok 20zł).
JTD: świetnie się jeździ (moment), potężny zasięg (ok 1000km) i tylko nieco wyższy koszt 100km niż gaz (obecnie ok 23zł).
Ja postawiłem na JTD i jestem wniebowzięty |
Wszystko fajnie, ale ile kosztuje naprawa turbosprężarki JTD, której nie ma w 1.6? Skąd wiesz, że poprzedni właściciel nie był zwolennikiem zasady OFF/ON/OFF, czyli nie przestrzegał upierd...ch zasad użytkowania turbodiesla? Ile kosztuje koło dwumasowe, którego nie ma w 1.6? Jest jeszcze kilka przykładów części, które są droższe w JTD i które trzeba uwzględnić w bilansie.
Pozdrawia
Mihaj
nadal rozdarty pomiędzy ładnym 1.6 a ryzykownym 1.9 |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 14:34, 12 Mar 2009 |
|
|
Sendi70 |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 27 Lut 2008 |
Posty: 170 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Chodzież |
|
|
|
|
|
|
|
|
Używany samochód jest jak "prezent pod choinkę" nie wiemy do końca co dostaniemy. Jeżeli mam kupić auto z myślą, że wszystko jest zużyte, to lepiej chodzić pieszo. Problem multipli w dieslu to nie turbina lub koło dwumasowe (te części jak naprawimy lub wymienimy posłużą nam przez wiele kilometrów). Problem multipli to, jak wielu innych aut, drobne naprawy wynikające z użytkowania. Niektóre też wcale nie tanie. Dotyczy to aut wszystkich (benzyna, diesel, gaz). Wtrącę sobie takie spostrzeżenie-duża grupa ludzi wstawiała do swoich aut instalacje gazową wartą nawet ok. 5000 zł, po 1,5 roku sprzedawali auto (instalacja się nie zwracała), kupowali następne i znów wstawiali gaz-gdzie logika. Po prostu przyjemność czerpali później... na stacji. Istotne jest aby tych bieżących napraw wynikających z użytkowania było jak najmniej.
Ja regenerowałem turbinę - koszt ok. 1000 zł za wszystko z wymianą oleju i raczej drugi raz przy tym aucie tego nie będę robił, a ile na drobiazgi wydałem przez rok posiadania auta? Ile jeszcze będę musiał wydać? Tego nie liczymy, możemy tylko powiedzieć, że auto stoi wciąż lub wcale u mechanika.
pozdro |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sendi70 dnia Czw 14:37, 12 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 16:26, 12 Mar 2009 |
|
|
mihaj |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 16 Lip 2007 |
Posty: 122 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Nowa Huta |
|
|
|
|
|
|
|
|
Przyznaję, że dyskusja robi się akademicka i dochodzimy do wniosku, że lepiej jest mieć nowe, sprawne i oszczędne auto niż takie co rzadko i wolno jeździ, ale za to dużo pali
Bez określenia jaki jest budżet i jaki ma być charakter eksploatacji i przebieg roczny, nie można powiedzieć, jakie auto będzie "te najlepsze".
Mihaj |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 23:45, 13 Mar 2009 |
|
|
walenski45 |
Moderator |
|
|
Dołączył: 15 Paź 2007 |
Posty: 309 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Raczej w Polsce jest korzystnie kupić 2 letnie czy nawet roczniaka bez dopłat jak w innych państwach duża strata na starcie przy nowym. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|