Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Forum właścicieli FIATA MULTIPLA Strona Główna

Forum Forum właścicieli FIATA MULTIPLA Strona Główna » Kupię MULTIPLĘ » Zakup Multipli w Niemczech
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zakup Multipli w Niemczech
PostWysłany: Śro 20:03, 23 Kwi 2008
DawidS
Bywalec

 
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Witam

Jeśli to miejsce nie jest dobre do zadania tego pytania to przepraszam ale nie widzę według mnie lepszej pozycji
Ponieważ urodziła mi się córka i moja Corsa stała się troszkę za mała chcę kupić praktyczny samochód rodzinny do którego zapakuję wszystko co będę potrzebować. Mój typ padł na Fiata Multiple. Chciałbym go kupić za naszą zachodnią granicą i tu moje pytanie na co w pierwszej kolejności zwrócić uwagę przy zakupie jakie sygnały mogą być niepokojące.
Drugie moje pytanie jaka wersja silnikowa jest najlepsza. Z góry dziękuję za informację
Pozdrawiam
Dawid


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:11, 23 Kwi 2008
Sendi70
Specjalista

 
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chodzież


Jeżeli chodzi o wersje silnikową-rzecz gustu. Są tacy co wybierają diesla bo wolą, inni z przyczyn ekonomicznych, jeszcze inni ze względu na większy moment obr. Po prostu są plusy i minusy diesla i benzyny.
Na co należałoby zwrócić uwagę? Myślę, że jeżeli przejdziesz do strony głównej i przejrzysz "opinie..." i "porady..." to znajdziesz dużo informacji które Ci pomogą w zakupie. Miłej lektury.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:04, 23 Kwi 2008
gregmaz
Gaduła

 
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pow. Cieszyn (multijet 2005)


Ja kupiłem Mulpę z tego samego powodu co Ty i na dzień dzisiejszy nie zamienił bym jej na inne auto. Myślę, że jak będę kiedyś zmieniał na młodsze to też będzie to Multipla. Pojeździłem nią już rok i nie chcę innego. Moja furka to rocznik 99 1,9 JTD, kupiona w Niemczech-byłem po nią osobiście. Pierwsze pozytywne doznanie to było, że przyjechałem nią do domu robiąc 1150 km i w baku zostało jeszcze trochę paliwa. Mój synek (7 lat) nie widzi lepszego miejsca jak środkowy przedni fotel- jest zachwycony. Poza plusami sześciu siedzeń jest fakt, że zostaje jeszcze trochę bagażnika. Nie zastanawiaj się tylko kupuj. Ci co mają Passaty albo Audiki czy BMW nawet nie robią spokojnie zakupów w hipermarkecie bo nie wiedzą czy ich auto jeszcze stoi na parkingu. Multipli to ie dotyczy. A głównym powodem zachęty jest cena. Nie sugeruj się opiniami, że Fiat to marka bardziej awaryjna, gorsza itd. poczytaj rzetelnych opinii na temat silnika JTD i rozważ sam. Pozdrawiam. A-cha. Jeżeli jeszcze nie jechałeś takim autem to weź żonkę do komisu w którym stoi Mulpa i ściemnij że jesteś zainteresowany i przejedź sie na jazdę próbną - potem żona nie będzie chciała innego auta. Ja tak zrobiłem i nie żałuję.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:30, 24 Kwi 2008
dersuuzala
Nowicjusz

 
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów


Jestem w tej samej sytuacji, tzn. chcę kupić Multiplę - samodzielnie sprowadzić albo kupić już sprowadzoną. I właśnie z przyczyn ekonomicznych nie wybieram diesla. Rzecz w tym, że to ma być "niedzielne" autko, tanie w zakupie, więc szukam najstarsze roczniki 1999-2000. A takie auta z przebiegiem 150 tyś. km. już się psują. Naprawa silnika benzynowego jest tańsza niż diesla. Stąd taki wybór. W sumie jest wiele za i przeciw - trzeba się solidnie nagłówkować.

Niestety, kupno Multipli to nie prosta sprawa. Jest ich mało. Mam znajomego, który pomoże mi na miejscu, ale wyszukać ELXa w dobrym stanie, za okazyjną cenę, niedaleko, od prywatnego sprzedawcy nie jest łatwo. Już bym naprawdę chciał kupić, bo jestem zmęczony tym szukaniem;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:45, 12 Lip 2008
lolek61-61
Bywalec

 
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz


Jeśli chodzi o przebiegi ,ludzie nie myślcie o remontach silników .Przy normalnej eksploatacji przebieg 250.000 czy300.000 km jest do zaakceptowania.Te silniki wytrzymują dwa razy tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:49, 12 Lip 2008
xr
Gaduła

 
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk


lolek61-61 napisał:
Jeśli chodzi o przebiegi ,ludzie nie myślcie o remontach silników .Przy normalnej eksploatacji przebieg 250.000 czy300.000 km jest do zaakceptowania.Te silniki wytrzymują dwa razy tyle.

Tego stwierdzenia to ja bym nie był pewien Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:05, 11 Mar 2009
mihaj
Specjalista

 
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowa Huta


lolek61-61 napisał:
Jeśli chodzi o przebiegi ,ludzie nie myślcie o remontach silników .Przy normalnej eksploatacji przebieg 250.000 czy300.000 km jest do zaakceptowania.Te silniki wytrzymują dwa razy tyle.


Zależy co kto chce akceptować - wszystko się zużywa i przestaje trzymać parametry. Dolewanie oleju i innych płynów, kłopoty przy uruchamianiu czy rozterki przed przeglądem technicznym można tolerować (do czasu) ale nie akceptować!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:15, 12 Mar 2009
leszcz
Specjalista

 
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia


Jest tu kilka wątków z masą cennych rad na co zwracać uwagę przy zakupie. Poszukaj.

Co do silnika to koszt zakupu jest niemal taki sam przy tym roczniku.

Benzyna: astronomiczny koszt za 100km (obecnie ok 36-38zł).
Gaz: częste tankowanie i koło w bagażniku. Najtańsze 100km (obecnie ok 20zł).
JTD: świetnie się jeździ (moment), potężny zasięg (ok 1000km) i tylko nieco wyższy koszt 100km niż gaz (obecnie ok 23zł).

Ja postawiłem na JTD i jestem wniebowzięty Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez leszcz dnia Czw 12:19, 12 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:36, 12 Mar 2009
mihaj
Specjalista

 
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowa Huta


leszcz napisał:
Jest tu kilka wątków z masą cennych rad na co zwracać uwagę przy zakupie. Poszukaj.

Co do silnika to koszt zakupu jest niemal taki sam przy tym roczniku.

Benzyna: astronomiczny koszt za 100km (obecnie ok 36-38zł).
Gaz: częste tankowanie i koło w bagażniku. Najtańsze 100km (obecnie ok 20zł).
JTD: świetnie się jeździ (moment), potężny zasięg (ok 1000km) i tylko nieco wyższy koszt 100km niż gaz (obecnie ok 23zł).

Ja postawiłem na JTD i jestem wniebowzięty Very Happy


Wszystko fajnie, ale ile kosztuje naprawa turbosprężarki JTD, której nie ma w 1.6? Skąd wiesz, że poprzedni właściciel nie był zwolennikiem zasady OFF/ON/OFF, czyli nie przestrzegał upierd...ch zasad użytkowania turbodiesla? Ile kosztuje koło dwumasowe, którego nie ma w 1.6? Jest jeszcze kilka przykładów części, które są droższe w JTD i które trzeba uwzględnić w bilansie.

Pozdrawia
Mihaj
nadal rozdarty pomiędzy ładnym 1.6 a ryzykownym 1.9


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:34, 12 Mar 2009
Sendi70
Specjalista

 
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chodzież


Używany samochód jest jak "prezent pod choinkę" nie wiemy do końca co dostaniemy. Jeżeli mam kupić auto z myślą, że wszystko jest zużyte, to lepiej chodzić pieszo. Problem multipli w dieslu to nie turbina lub koło dwumasowe (te części jak naprawimy lub wymienimy posłużą nam przez wiele kilometrów). Problem multipli to, jak wielu innych aut, drobne naprawy wynikające z użytkowania. Niektóre też wcale nie tanie. Dotyczy to aut wszystkich (benzyna, diesel, gaz). Wtrącę sobie takie spostrzeżenie-duża grupa ludzi wstawiała do swoich aut instalacje gazową wartą nawet ok. 5000 zł, po 1,5 roku sprzedawali auto (instalacja się nie zwracała), kupowali następne i znów wstawiali gaz-gdzie logika. Po prostu przyjemność czerpali później... na stacji. Istotne jest aby tych bieżących napraw wynikających z użytkowania było jak najmniej.
Ja regenerowałem turbinę - koszt ok. 1000 zł za wszystko z wymianą oleju i raczej drugi raz przy tym aucie tego nie będę robił, a ile na drobiazgi wydałem przez rok posiadania auta? Ile jeszcze będę musiał wydać? Tego nie liczymy, możemy tylko powiedzieć, że auto stoi wciąż lub wcale u mechanika.
pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sendi70 dnia Czw 14:37, 12 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:26, 12 Mar 2009
mihaj
Specjalista

 
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowa Huta


Przyznaję, że dyskusja robi się akademicka i dochodzimy do wniosku, że lepiej jest mieć nowe, sprawne i oszczędne auto niż takie co rzadko i wolno jeździ, ale za to dużo pali Wink
Bez określenia jaki jest budżet i jaki ma być charakter eksploatacji i przebieg roczny, nie można powiedzieć, jakie auto będzie "te najlepsze".

Mihaj


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:45, 13 Mar 2009
walenski45
Moderator

 
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Raczej w Polsce jest korzystnie kupić 2 letnie czy nawet roczniaka bez dopłat jak w innych państwach duża strata na starcie przy nowym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zakup Multipli w Niemczech
  Forum Forum właścicieli FIATA MULTIPLA Strona Główna » Kupię MULTIPLĘ
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin