| Kupno Multipli (małopolska) | |
Wysłany: Śro 12:19, 10 Lis 2010 |
|
|
vafel |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 09 Lis 2010 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: prawie Kraków |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!
Jestem tutaj nowy, a moja obecność tutaj wiąże się z tym, że noszę się z zamiarem kupna Fiata Multipla. Szukam autka z lat 1999-2002 w cenie nie przekraczającej 15 tys. zł. Na razie, po przeglądnięciu ogłoszeń na allegro i mobile nic specjalnego nie wpadło mi w oko, ale mam nadzieję, że wkrótce coś się pojawi.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Jak to jest, że większość używanych Multipli z lat '99-'01 sprzedawanych w Polsce kosztuje 9-12 tys. zł, podczas gdy jak popatrzę na ogłoszenia zagraniczne (choćby w mobile - Niemcy i Włochy) to tam ceny za samochody z tych roczników zaczynają się od 12 tys. zł, a kończą na 16-17 tys. Jak to możliwe? Czy to, co trafia do Polski to najgorsze, najtańsze złomy? Bo przecież jeśli we Włoszech auto kosztuje 12 tys. zł, to w Polsce po doliczeniu kosztów przywozu + marży handlarza pewnie powinno być jakieś 14-15 tys.
Może mnie ktoś oświecić w tym temacie?
Przeglądając to forum natknąłem się też na poradę, żeby nie kupować Multipli w Gnieźnie, bo tam łatwo się naciąć. Czy są jeszcze jakieś inne "miejsca", na które trzeba uważać?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam, |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| Re: Kupno Multipli (małopolska) | |
Wysłany: Śro 15:51, 10 Lis 2010 |
|
|
Darraz |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 18 Lip 2009 |
Posty: 459 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: POZNAŃ |
|
|
|
|
|
|
|
|
vafel napisał: | Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Jak to jest, że większość używanych Multipli z lat '99-'01 sprzedawanych w Polsce kosztuje 9-12 tys. zł, podczas gdy jak popatrzę na ogłoszenia zagraniczne (choćby w mobile - Niemcy i Włochy) to tam ceny za samochody z tych roczników zaczynają się od 12 tys. zł, a kończą na 16-17 tys. Jak to możliwe? Czy to, co trafia do Polski to najgorsze, najtańsze złomy? Bo przecież jeśli we Włoszech auto kosztuje 12 tys. zł, to w Polsce po doliczeniu kosztów przywozu + marży handlarza pewnie powinno być jakieś 14-15 tys.
Może mnie ktoś oświecić w tym temacie?
Przeglądając to forum natknąłem się też na poradę, żeby nie kupować Multipli w Gnieźnie, bo tam łatwo się naciąć. Czy są jeszcze jakieś inne "miejsca", na które trzeba uważać? |
W temacie cen i stanu sprowadzanych pojazdów masz Panie rację niestety
Najprawdopodobniej - dla przykładu - takie auto jak poniżej:
[link widoczny dla zalogowanych]
po lekkich negocjacjach zostanie sprzedane za mniej niż 1500 euro. "Po drodze" do Polski ubędzie mu ze stanu licznika jakieś 80 tys. km i handlarz wóz do rejestracji wystawi za około 10 tys. zł uprzednio maskując jaknajwięcej śladów zużycia. Wydaje mi się, że to i tak dość "delikatny" przykład, bo wóz w ogłoszeniu jest przynajmniej cały. Ponadto są egzemplarze które mają po 350- 500 tys. one są tańsze i wtedy dopiero można cofnąć licznik! Niejeden posiadacz Multipli przekonał już się (głównie na zlotach i spotkaniach regionalnych) że jego pojazd ma inny przebieg niż myślał. Najczęściej cofany jest tylko zegar, a w komputerze pozostaje oryginalny przebieg (choć i ten można zmienić) dlatego wystarczy podłaczyć laptopa z programem FiatECUScan i wiele się o przyszłym nabytku dowiedzieć. Tester grubości powłoki lakierniczej też jest pomocny, choćby ten najtańszy - magnetyczny. Po pomyślnych testach wykonanych osobiście i tak warto wziąć auto na przegląd do warsztatu.
W temacie miejsc których nie polacam jest także Pleszewa i okolic. To drugie takie miejsce w Wielkopolsce, gdzie spora część mieszkanców utrzymuje się z handlu pojazdami lub ich przywracaniem do stanu używalności (wytrzymuja kilka chwil od wyjazdu pojazdu z komisu).
Droga do kupna swojego wymarzonego i sprawnego technicznie auta będzie więc długa, ale warto być cierpliwym i nie spieszyć się z zakupem. Jazda tą bryczka potrafi sprawić wiele przyjemności.
Pozdrawiam i powodzenia życzę! |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darraz dnia Śro 15:54, 10 Lis 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 18:33, 10 Lis 2010 |
|
|
vafel |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 09 Lis 2010 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: prawie Kraków |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzięki wielkie. No właśnie tego się obawiałem. Na razie ostrożnie się rozglądam. Najchętniej upolowałbym wersję benzynową z fabryczną instalacją CNG, ale jak się trafi jakiś fajny dieselek to też nie pogardzę.
Znalazłem np. coś takiego:
otomoto.pl/fiat-multipla-fabryczna-instalacja-gazowa-cn-C15105297.html
Ciekawe ile to w rzeczywistości jest warte...
Aaa... i przy okazji mam jeszcze jedno pytanko. Zauważyłem, że w Multiplach z 2001 r. i nowszych są inne zegary (mają obrotomierz i coś tam jeszcze), a w tych wcześniejszych tego nie ma. Czy są jeszcze jakieś inne różnice między wersją sprzed 2001 r. i po 2001 r.? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 18:44, 10 Lis 2010 |
|
|
kacfil |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2008 |
Posty: 1390 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sosnowiec |
|
|
|
|
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] tak mi się widzi, że tylne drzwi nieco za bardzo wchodzą do środka. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 19:19, 10 Lis 2010 |
|
|
aquajac |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 01 Sty 2009 |
Posty: 54 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: myslenice |
|
|
|
|
|
|
|
|
w myślenicach stoi do sprzedania chyba 1.9 jtd kolor buraczkowy ,jak ci sie chce to podjedż sobie ----na priva wyjasnie ci dokladnie w którym miejscu stoi |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 23:07, 10 Lis 2010 |
|
|
vafel |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 09 Lis 2010 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: prawie Kraków |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzięki.
Postaram się obczaić tą myślenicką multiplę... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 9:34, 11 Lis 2010 |
|
|
Slawek |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 17 Sty 2010 |
Posty: 13 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiem, że dysponujesz kwotą do 15 tys. ale sprawdź tę ofertę
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest do sprzedania za 17 tys ale to auto z 2005 r (benzyna).
Jeśli jest naprawdę w dobrym stanie i nie ma wad ukrytych to się opłaca, bo do starej z niepewną przeszłością możesz dużo więcej dołożyć zaraz po kupnie.
Co do CNG to podchodzę z rezerwą bo wydaje mi się że zdecydowana większość z nich ma ogromne przebiegi nierzadka przekręcane.
Co do odległości od małopolski to tym się nie kieruj, bo to jest tak mało spotykane auto, że szukając tylko w Małopolsce można nigdy dobrej nie kupić.
Zawsze warto zapytać właściciela czy nie ma możliwości spotkania się w połowie odległości Was dzielącej.
Jak ma auto pewne bez "niespodzianek" i chce je sprzedać to powinien się zgodzić. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 11:31, 11 Lis 2010 |
|
|
vafel |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 09 Lis 2010 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: prawie Kraków |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzięki za namiar, ale to chyba jednak trochę dla mnie za dużo. Nie wierzę w to, że kompletnie nic nie trzeba będzie dołożyć do tego auta od razu, a i wycieczka z południa na północ trochę będzie kosztowała, więc w sumie pewnie wyjdzie z 18 tys. (uwzględniając nawet, że uda się wytargować coś z tej kwoty 17 tys.). Na ten moment nie mam tyle, a zanim będę miał, to pewnie tego auta już nie będzie... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 11:07, 13 Lis 2010 |
|
|
ikac |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 20 Mar 2008 |
Posty: 162 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cytat: | Aaa... i przy okazji mam jeszcze jedno pytanko. Zauważyłem, że w Multiplach z 2001 r. i nowszych są inne zegary (mają obrotomierz i coś tam jeszcze), a w tych wcześniejszych tego nie ma. Czy są jeszcze jakieś inne różnice między wersją sprzed 2001 r. i po 2001 r.? | Ta zmiana o której piszesz miała miejsce w 2002 roku, bodajże w maju. Oprócz zegarów zmieniono kierownicę (na taką jak w stilo), wzory tapicerki a w samochodach sprzedawanych na zachodzie także hamulce na tarczowe. Jak sprowadzisz wersję na CNG to będziesz miał trochę biegania z papierami zanim ją zarejestrujesz, było już o tym na forum, ale potem to już sam miód i koszt przejechania 100 km ok. 20 zł.
pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 12:39, 13 Lis 2010 |
|
|
OIZYP |
Weteran |
|
|
Dołączył: 08 Lip 2005 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
W 2001 już były zmienione zegary z dodatkowym obrotomierzem.Dodatkowo na pasie przednim gdzie są długie światła jest założone nowe logo fiata(niebieskie)Większe zmiany były w połowie 2002 gdzie zmieniono:fotele(bardziej wyprofilowane),kierownica,ściany bagażnika wyłożone materiałem,bajery z elektryką np.opóźnione wyłączanie oświetlenia wnętrza lub po wyłączeniu zapłonu jeszcze przez chwilę można otwierać i zamykać szyby.Więcej nie pamiętam. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 12:42, 13 Lis 2010 |
|
|
aquajac |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 01 Sty 2009 |
Posty: 54 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: myslenice |
|
|
|
|
|
|
|
|
vafel napisał: | Dzięki.
Postaram się obczaić tą myślenicką multiplę... |
stoi przy cukierni dziadkowiec --pytaj kazdy wie gdzie to jest |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 14:45, 13 Lis 2010 |
|
|
Darraz |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 18 Lip 2009 |
Posty: 459 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: POZNAŃ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zegary z obrotomierzem weszły już w końcówce 2000 wraz z silnikiem 110KM. Kolega z klubu ma więc jestem pewnien, że tak właśnie jest. Moje auto jest z maja i wszystko jest jeszcze "po staremu". |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darraz dnia Sob 14:46, 13 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Sob 21:05, 13 Lis 2010 |
|
|
kovalius |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 19 Lip 2009 |
Posty: 666 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lublin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Darraz napisał: | Zegary z obrotomierzem weszły już w końcówce 2000 wraz z silnikiem 110KM. | Potwierdzam - mam taką z grudnia 2000. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 19:47, 14 Lis 2010 |
|
|
mic873 |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 05 Gru 2009 |
Posty: 41 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
moja jest do sprzedania, świeży przegląd i oc, cena:12,500zł
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 0:42, 18 Lis 2010 |
|
|
kubek |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 25 Lip 2010 |
Posty: 172 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
|
|
widzialem jedna mulpe przy wjezdzie do krakowa od strony myslecic...stoi w ktoryms komisie po prawej stronie w strone krakowa juz za mogilanami. widzialem ja jadac zakopianka...chyba srebrna niewiem czy diesel czy 1.6
PS...ja jezdzilem po poludniowej polsce, chyba z 5-7 stucli ogladnelem i wkurzylem sie i pojechalem do DE i przywiozlem pierwsza ktora byla na zaplanowanej trasie w DE...Wiem srednio to pocieszajace ale moze z pomoca kolegow z forum cos sie trafi |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kubek dnia Czw 0:44, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|