Wysłany: Pią 13:48, 25 Lut 2011 |
|
|
Jakub |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 09 Lip 2008 |
Posty: 67 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Tychy |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja mam 105km z 98r i nie mam filtra cząstek stałych a jak jest w mocniejszych wersjach to nie wiem ale chyba nie ma |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 14:05, 25 Lut 2011 |
|
|
kovalius |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 19 Lip 2009 |
Posty: 666 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lublin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeżeli się nie mylę to filtr DPF jest w sinikach MultiJet. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 14:58, 25 Lut 2011 |
|
|
Darraz |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 18 Lip 2009 |
Posty: 459 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: POZNAŃ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Się nie mylisz. W żadnej MKI nie ma filtra DPF, w roku 2006 były już na pewno, czy wcześniej też montowano - nie wiem. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 15:09, 25 Lut 2011 |
|
|
vafel |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 09 Lis 2010 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: prawie Kraków |
|
|
|
|
|
|
|
|
OK. Super. Dzięki wielkie. Jeden kłopot mniej |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 15:31, 25 Lut 2011 |
|
|
kovalius |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 19 Lip 2009 |
Posty: 666 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lublin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Żeby być bardziej precyzyjnym to wg Fiat Powertrain Technologies filtr DPF mógł(!) występować w silnikach 1,9 JTD (nawet z normą Euro4) ale o mocy co najmniej 120KM :
B DS. 1910 JTD GV E4 / E4 DPF
Bore x Stroke: 82x90,4 mm
Power: 120 HP @ 4000 rpm
Torque: 260 Nm @ 2000 rpm
Dimensions (LxWxH): 474x563x691 mm
Mass: 171 Kg
Variable Geometry Turbo - DPF optional
Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę na turbinę. W JTD od 115KM wzwyż jest o zmiennej geometrii (Garrett) co podwyższa i tak nie małe koszty regeneracji.
EDIT:
Przejrzałem jeszcze raz to zestawienie i :
1. Nie ma tam silnika JTD115KM a są dwa 120KM różniące się jedynie max. momentem obrotowym - pomyłka?
2. Nie ma rozróżnienia na JTD i MultiJet więc ten 120KM to może być właśnie MultiJet. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kovalius dnia Pią 19:47, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 17:06, 25 Lut 2011 |
|
|
vafel |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 09 Lis 2010 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: prawie Kraków |
|
|
|
|
|
|
|
|
Czyli co? 110 KM lepsze od 115 KM? Jaka może być różnica w koszcie naprawy turbiny za 110 w porównaniu do 115? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 17:43, 25 Lut 2011 |
|
|
Jakub |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 09 Lip 2008 |
Posty: 67 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Tychy |
|
|
|
|
|
|
|
|
to się nazywa Zmienna geometria łopatek turbiny. Silniki 105 i 110KM ma stałą geometrie łopatek a to podczas naprawy (regeneracji) jest tańsze |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 19:38, 25 Lut 2011 |
|
|
kovalius |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 19 Lip 2009 |
Posty: 666 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lublin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie chciałby siać paniki, ale obiło mi się o uszy/oczy, że z turbinami ze zmienna gometrią łopatek mogą być teraz większe problemy. Podobno Garrett ze względu na psucie opinii przez wątpliwych fachowców od regeneracji zaprzestał/ograniczył sprzedaż części serwisowych do swoich turbin. Nie wiem jak z zamiennikami. Wymiana to koszt ok. 4 tys.pln. Z drugiej strony Fiat np. we Włoszech prowadził sprzedaż regenerowanych turbin z "fabryczną" gwarancją. Nie słyszałem o czymś takim w Polsce. Co do cen poszperaj w watkach o naprawach albo popytaj mechaniorów bo nie chcę wprowadzić w błąd. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 20:39, 25 Lut 2011 |
|
|
krezo |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 06 Mar 2009 |
Posty: 161 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: kielce |
|
|
|
|
|
|
|
|
Silniki 110 km mają turbinę ze zmienną geometrią łopatek . |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 22:13, 25 Lut 2011 |
|
|
kovalius |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 19 Lip 2009 |
Posty: 666 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lublin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wujek google twierdzi że jest to turbo:
Engine - 1.9L D 186A6.000
Year - 00-02
Turbocharger Details - GT1544S Garrett 708847-0001/2
OEM Part No. 46756155
Comments 110 bhp - JTD
i że ma stałą geometrię.
Nie było to moim kryterium przy zakupie, ale żyłem w takiej świadomości. Jak to jest? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 14:03, 28 Lut 2011 |
|
|
vafel |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 09 Lis 2010 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: prawie Kraków |
|
|
|
|
|
|
|
|
Oglądałem wczoraj jedną Multiplę na śląsku i wyglądała nawet zachęcająco. Tyle tylko, że dość ciężko (twardo) chodziło sprzęgło. Trzeba było użyć sporo siły żeby je wcisnąć (w porównaniu np. do VW Polo, którym jeżdżę na co dzień). Czy to jest normalne w Multiplach? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 14:15, 28 Lut 2011 |
|
|
kovalius |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 19 Lip 2009 |
Posty: 666 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lublin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja też miałem takie wrażenie w swojej po przesiadce z renówki, a póki co jest OK. Myślę, że tu jest po prostu trochę twardsze i po przyzwyczajeniu się problem znika. Może to być związane ze sposobem sterowania sprzęgła. Z drugiej strony, z postów na forum wynika, że może to być też objaw zużycia i po wymianie jest lekko (w stosunku do tego co było wcześniej). Trzeba byłoby porównać z inna mulcią. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 0:45, 01 Mar 2011 |
|
|
kacfil |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2008 |
Posty: 1390 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sosnowiec |
|
|
|
|
|
|
|
|
Moje też chodzi ciężko od prawie dwóch lat |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:07, 10 Mar 2011 |
|
|
vafel |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 09 Lis 2010 |
Posty: 44 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: prawie Kraków |
|
|
|
|
|
|
|
|
OK. Dzięki. Jeszcze jedno pytanie.
Sprawdzam sobie potencjalną Mulcię w EPErze po numerze VIN i wyskakuje mi taki obrazek:
Czemu w opisie wersji jest SX (tak jakby miało to znaczyć, że kierownica jest z prawej strony), a poniżej w polu "Kierownica" jest DX? Czy to może coś oznaczać? Np. że auto kiedyś mogło być anglikiem czy coś?
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:18, 10 Mar 2011 |
|
|
kacfil |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2008 |
Posty: 1390 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sosnowiec |
|
|
|
|
|
|
|
|
To jest wersja wyposażenia nie ma nic wspólnego z kierownicą. No chyba że skórzaną |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|