 | Co sądzicie o tej Multipli - warto? |  |
Wysłany: Pią 9:27, 02 Kwi 2010 |
|
|
jpparo |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 31 Mar 2010 |
Posty: 14 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Witam
Jako że rozglądam się za Multiplą, chciałbym poznać Wasze opinie o tym ezgemplarzu? Może ktoś go oglądał?
Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu?
Link:
tiny.pl/hgjnv
Zastanawia mnie jedno? Czy wychodziły Multiple bez klimatyzacji?
Czy też standardem była ręczna a opcją automatyczna?
Thx za info
Przemek
p.s.
Jako nowy na forum nie mogę wklejać linków do www, więc musiałem zrobić takie obejście  |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jpparo dnia Pią 9:30, 02 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Pią 19:02, 02 Kwi 2010 |
|
|
wabyk |
Moderator |
|
|
Dołączył: 24 Cze 2006 |
Posty: 481 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gdynia |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
He he, mam dokładnie taką samą konfigurację jak w tym ogłoszeniu. Owszem wychodziły Multiple bez klimy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 15:10, 03 Kwi 2010 |
|
|
ochroniarz81 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 15 Lut 2009 |
Posty: 780 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Oborniki Wlkp. k Poznania |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ze zdjęć jest ładna warta obejrzenia |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:01, 04 Kwi 2010 |
|
|
kantor_d |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2010 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piaseczno k.Warszawy |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Witam, były multiple bez klimy. Moja też jej nie ma- na początku nie był to standard... Też sprzedajemy multiplę - dział ogłoszeń Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 10:20, 09 Kwi 2010 |
|
|
jpparo |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 31 Mar 2010 |
Posty: 14 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
kantor_d napisał: | Witam, były multiple bez klimy. Moja też jej nie ma- na początku nie był to standard... Też sprzedajemy multiplę - dział ogłoszeń Pozdrawiam |
A jak sie takie modele spisują w upalne dni? Nie dosyc ze wielka powierzchnia szyb, to jeszcze trzeba to jakos ochłodzić  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 16:28, 09 Kwi 2010 |
|
|
kacfil |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2008 |
Posty: 1390 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sosnowiec |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Troszkę gorąco jest, ale nie tak źle bo szyby są pionowe i atermiczne. Wiem bo w tamtym roku auta mi się grzało i nie mogłem używać klimatyzacji. W sumie i tak było lepiej niż w moich poprzednich autach. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | Re: Co sądzicie o tej Multipli - warto? |  |
Wysłany: Pią 17:09, 09 Kwi 2010 |
|
|
softart |
Administrator |
|
|
Dołączył: 01 Maj 2008 |
Posty: 585 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Słupsk, Pomorskie |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
jpparo napisał: | Witam
Jako że rozglądam się za Multiplą, chciałbym poznać Wasze opinie o tym ezgemplarzu? Może ktoś go oglądał?
Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu?
Link:
tiny.pl/hgjnv
Zastanawia mnie jedno? Czy wychodziły Multiple bez klimatyzacji?
Czy też standardem była ręczna a opcją automatyczna?
Thx za info
Przemek
p.s.
Jako nowy na forum nie mogę wklejać linków do www, więc musiałem zrobić takie obejście  |
Spokojnie aż tak wredny nie jestem . Jak szukasz pb w dobrym stanie i pewna to rozmawiaj z wabyk'iem  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 20:39, 09 Kwi 2010 |
|
|
kantor_d |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2010 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piaseczno k.Warszawy |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Myślę że wielkość szyb nie ma zbyt dużego znaczenia Naszą mulcie też polecam do oglądania - cena niewygórowana  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Sob 13:26, 10 Kwi 2010 |
|
|
AUTO_GT |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 21 Gru 2006 |
Posty: 168 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: LEŻAJSK |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
A jak sie takie modele spisują w upalne dni? Nie dosyc ze wielka powierzchnia szyb, to jeszcze trzeba to jakos ochłodzić [/quote]
pionowe szyby sa poto by odbijac promienie padajace gdy słonce jest w zenicie jak wiadomo z fizyki swiatło sie załamuje gdy przechodzi przez szybe , jednka kiedy idzie rykoszetem to od lustra szyby wieksza czesc zostaje odbita ,ale klima , przyjanmniej w moim aucie które sprzedaje w dziale sprzedam - jak mechanik stwierdził osiaga temp [onizej 10 st w najkrótrzym czsie jaki dotad sprawdzał w innych markach - to było przy olkazji zmioany czynnika i czysczeniu cąłej klimy |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AUTO_GT dnia Sob 13:27, 10 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 9:56, 09 Maj 2010 |
|
|
AUTO_GT |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 21 Gru 2006 |
Posty: 168 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: LEŻAJSK |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:09, 09 Maj 2010 |
|
|
jpparo |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 31 Mar 2010 |
Posty: 14 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Szczerze powiem, ze nowoczesne diesle nie przekonują mnie...
Jako ze mam starego bezproblemowego diesla DW8 (wolnossacy), na chwile obecna bym wolał benzyne + LPG.
Koszty utrzymania JTD, HDI, TDI sa zbyt wysokie - zwłaszcza jak sie coś zacznie pierdolić |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 21:11, 09 Maj 2010 |
|
|
AUTO_GT |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 21 Gru 2006 |
Posty: 168 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: LEŻAJSK |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
jpparo napisał: |
Szczerze powiem, ze nowoczesne diesle nie przekonują mnie...
Jako ze mam starego bezproblemowego diesla DW8 (wolnossacy), na chwile obecna bym wolał benzyne + LPG.
Koszty utrzymania JTD, HDI, TDI sa zbyt wysokie - zwłaszcza jak sie coś zacznie pierdolić |
jest pan w błedzie - jtd to pionier w silnikach o wysokim cisnieniu wtrysku i ja k dotąd sa najlepsze , mało tego dodam ze silniki włoskie zawsze były najlepsze i nie zawodne miałem uno 1,0 i juz ma 17 lat i nikt tam reka nie tykałsiulnika !!! pkazcie mi golfa ,czy paska oj jakie takm naprawy sie robii ale nie przy włoskich ,, zasada jest taka ze jezeli zwsze było dobre smarowanie a u mnie olej od poczatku CASTROL 5W 40 td MAGNATEC to silnik jest i bedzie działął bezawaryjnie - fakt ze przejechałem 100 tys bez dotkniecia silnika juz swiadczy o jego trwałosci - ,poza rozrzadem , w zimie odpala przy 30 stoniowym mrozie , od zalania go olejem do wymiany nie dolewa sie a najwiecej 2 kreski , nigdy bym sie nie zgodził na benzyne ,bo jest za słąba do takiej karoserii , silnik 1,6 100 koni to za mołó by ciagnac 14000 kg + ludzie i bagaż , natomiast 110 kooni w jtd z 250 NM to jest poprostu bajka - w drodze do chorwacji w górach wogule nie czuje sie ze jedzie pod góre djesz gaz on przyspiesza co w benzynie mozesz pomażyc .
natomist jesli dojdzie do awarii silnika - to dzisja sie nie naprawia w srewisie kupujac npo za wtrysk za 1500 zł - tylko kupuje sie 2 silnik za 2 tys i robi przekladke , natomist w tym silniku jeszcze nast 100 rtys napoewnoi nie d=bedzie trzeba .
a benzyna miałem LAncie pherde 2.0 16 v 140 koni i ząłozyłęm gaz - ,przy najoszczedniejszej jezdie spalał 10 l !!! gazu - a tak na codzien 15 litrów - to sobie policz bo waga tych samochodów jest podobna 15 litrów x 2,2 =33 zł a na dieslu 5 Lx 4,2 zł = 21 zł - temat zamn]knięty |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 9:11, 10 Maj 2010 |
|
|
Darraz |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 18 Lip 2009 |
Posty: 459 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: POZNAŃ |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
jpparo - może Twoje zdanie na temat wyboru JTD / benz+LPG jest już ustalone... niemniej jednak kolega AUTO_GT ma sporo racji. "Koszty utrzymania JTD, HDI, TDI sa zbyt wysokie - zwłaszcza jak sie coś zacznie..." jak w benzynie zaczną się kłopoty to koszty też potrafią rozwścieczyć... jakaś uszczelka pod głowicą... jeżeli nawet nie będą one jednorazowo tak wysokie to pewnie częstsze. Regulacja ustawień LPG (małem Nexię z gazem - bezproblemowe auto, silnik 1.5 8V z prostą instalacją nie robił problemów jednak 1.6 Fiata wymaga już więcej od instalacji) co jakiś czas też wymaga poniesienia jakichś kosztów. O trwałości silnika JTD sporo już na tym forum napisano.
Co do kosztów eksploatacji. Mam JTD niecały rok. Policzyłem koszty paliwa, które poniosłem oraz koszty Mulci benz + LPG według średniego spalania , które uzytkownicy podali na stronie [link widoczny dla zalogowanych] Dodając do kosztów LPG koszty paliwa (ja dla "zdrowia" silnika w poprzednim aucie starałem się w miesiącu przejechać ok 100km na paliwie, ponadto wiadomo że troche spali zanim przejdzie na gaz zwłaszcza zimą) wyszło, że na paliwie licząc, że w ciągu pełnego roku przejadę ok. 15000 km jestem jakieś 500zł na minusie. Dla mnie to koszt, który warto ponieść, by trzymać pod maską niezawodne JTD. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 9:32, 10 Maj 2010 |
|
|
jpparo |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 31 Mar 2010 |
Posty: 14 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
AUTO_GT napisał: |
jest pan w błedzie - jtd to pionier w silnikach o wysokim cisnieniu wtrysku i ja k dotąd sa najlepsze , mało tego dodam ze silniki włoskie zawsze były najlepsze i nie zawodne miałem uno 1,0 i juz ma 17 lat i nikt tam reka nie tykałsiulnika !!!<...>, nigdy bym sie nie zgodził na benzyne ,bo jest za słąba do takiej karoserii , silnik 1,6 100 koni to za mołó by ciagnac 14000 kg + ludzie i bagaż , natomiast 110 kooni w jtd z 250 NM to jest poprostu bajka - w drodze do chorwacji w górach wogule nie czuje sie ze jedzie pod góre djesz gaz on przyspiesza co w benzynie mozesz pomażyc .
|
Po pierwsze to nie pan
A co do włoskich silników diesla - JTD ma rzeczywiście dobrą opinie - zwłaszcza stary JTD 105 KM - we wszystkich nowszych stosuje się za dużo elektroniki, która to właśnie jest elementem newralgicznym.
Na pewno nie można tego powiedzieć o włoskich dieslach VM 2,5 stosowanych w Chryslerach
Przytaczasz info o starym fiatowskim 1,7D - to zwykła mechaniczna konstrukcja - tak samo jak stare citroenowe 1,9D lub 2,0 - 2,2 stosowane w MB - tam się nie ma co psuć - zgadzam się z Tobą.
Mój XUD9 dojezdził do 300 kkm i auto poszło na złom, a obecny ma 220 kkm i też nie narzekam.
A co do osiągów - ja nie potrzebuje demona prędkości - ja potrzebuję 3-cie auto do wyjazdów z rodzina i teściami.
Poza tym auto mi służy do bezpiecznego przemieszczania się - nic więcej, czyli żadne wyścigi.
Mówisz 100 KM to za mało - mnie do tej pory starczy 71 KM w wolnossącym dieslu.
Zaraz pewnie powiesz, że to jest za mało np.: przy wyprzedzaniu, itp. Masz racje - za mało, jednak jezdzie po naszych drogach, jest to wystarczająco.
AUTO_GT napisał: |
natomist jesli dojdzie do awarii silnika - to dzisja sie nie naprawia w srewisie kupujac npo za wtrysk za 1500 zł - tylko kupuje sie 2 silnik za 2 tys i robi przekladke , natomist w tym silniku jeszcze nast 100 rtys napoewnoi nie d=bedzie trzeba .
a benzyna miałem LAncie pherde 2.0 16 v 140 koni i ząłozyłęm gaz - ,przy najoszczedniejszej jezdie spalał 10 l !!! gazu - a tak na codzien 15 litrów - to sobie policz bo waga tych samochodów jest podobna 15 litrów x 2,2 =33 zł a na dieslu 5 Lx 4,2 zł = 21 zł - temat zamn]knięty
|
wiesz, koszty serwisowania to inna bajka - Twoja wersja jest bardzo optymistyczna. Piszesz, że kupuje się używke silnika za 2 kPLN i robi przekładke. A wziąłes pod uwagę sytuacje, że to co kupisz też może być padaką i będziesz musiał dołożyć drugie tyle? Wtryskiwacze to nie wszytsko - jest jeszcze pompa wtryskowa, turbina, dwumasa, przepływomierz i kupa innego osprzętu który zapewnia prawidłową pracę.
W silniku benzynowym (nawet z LPG) potencjalnych źródeł uszkodzeń jest zdecydowanie mniej. Cewki, świece, kable WN?
Elektronika prosta - moduł sterowania Magentii Marelli i tyle.
Podajesz spalanie JTD 5 litrów - wg mnie lekko zaniżony - dołóż jeszcze z 1,5 litra i to może być punktem wyjściowym.
Oczywiście do tego dorzućmy styl jazdy i może sie okazać, że zamiast deklarowanych 5 litrów spali 8 litrów.
Idąc tym tropem, koszt przejechania 100 km wzrasta do ok 35 PLN.
Jak widać różnica w kosztach diesla i LPG się zmniejsza.
Do tego doliczyć wyższe koszty zakupu diesla + droższy serwis + coraz mniejsza różnica między cenami ON a PB, to wychodzi, że przy spokojnej jeżdzie zakup benzyny/LPG staje się bardzej opłacalny - zwłaszcza dla kogoś, to nie robi zbyt dużo km.
No chyba że Ty masz inne doświadczenia niż inni użytkownicy [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 9:45, 10 Maj 2010 |
|
|
jpparo |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 31 Mar 2010 |
Posty: 14 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Darraz napisał: | jpparo - może Twoje zdanie na temat wyboru JTD / benz+LPG jest już ustalone... niemniej jednak kolega AUTO_GT ma sporo racji. "Koszty utrzymania JTD, HDI, TDI sa zbyt wysokie - zwłaszcza jak sie coś zacznie..." jak w benzynie zaczną się kłopoty to koszty też potrafią rozwścieczyć... jakaś uszczelka pod głowicą... jeżeli nawet nie będą one jednorazowo tak wysokie to pewnie częstsze. Regulacja ustawień LPG (małem Nexię z gazem - bezproblemowe auto, silnik 1.5 8V z prostą instalacją nie robił problemów jednak 1.6 Fiata wymaga już więcej od instalacji) co jakiś czas też wymaga poniesienia jakichś kosztów. O trwałości silnika JTD sporo już na tym forum napisano.
Co do kosztów eksploatacji. Mam JTD niecały rok. Policzyłem koszty paliwa, które poniosłem oraz koszty Mulci benz + LPG według średniego spalania , które uzytkownicy podali na stronie [link widoczny dla zalogowanych] Dodając do kosztów LPG koszty paliwa (ja dla "zdrowia" silnika w poprzednim aucie starałem się w miesiącu przejechać ok 100km na paliwie, ponadto wiadomo że troche spali zanim przejdzie na gaz zwłaszcza zimą) wyszło, że na paliwie licząc, że w ciągu pełnego roku przejadę ok. 15000 km jestem jakieś 500zł na minusie. Dla mnie to koszt, który warto ponieść, by trzymać pod maską niezawodne JTD. |
Co do niezawodności nowoczesnych diesli, to jakoś nie jestem przekonany.
Zwłaszcza jak się kupuje używane auto - nie wiesz jak było traktowane. Nagle po zakupie okaże się, że na dzień dobry musisz zainwestować w regeneracje turbiny/wymiane dwumasy/przepływomierza/itp.
Jeżeli zaś kupujesz nowe auto, to masz większą pewność, że stan silnika będzie zależał od Twojego podejścia do auta.
Piszesz o samych oszczędnościach na paliwie, ale już nie piszesz o kosztach dodatkowych w postaci wyższego OC za 1,9 - różnica może niewielka ale jednak. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|