 | CNG w Poznaniu |  |
Wysłany: Śro 13:41, 02 Gru 2009 |
|
|
alKefas |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 14 Lip 2009 |
Posty: 39 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Poznań |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Hej,
[link widoczny dla zalogowanych]
pytanie mam do znawców - czy za tą cenę gra warta świeczki?
Jeszcze go nie oglądałem z bliska.
Nie wiem tylko, czy warto iść w tą 1,6, czy lepiej poszukać JTD 1,9?
Czy to prawda, że na pełnej butli - jak twierdzi sprzedawca - można przejechać 500km w kosztach 80zł? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Śro 16:28, 02 Gru 2009 |
|
|
wabyk |
Moderator |
|
|
Dołączył: 24 Cze 2006 |
Posty: 481 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gdynia |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Poszukaj tematów o CNG, jest na forum o tym. Zacznij jednak od sprawdzenia w dowodzie rejestracyjnym czy jest wpisane gaz cng, bo różne już przypadki były. Druga sprawa to ważność legalizacji butli -jeśli się kończy poniesiesz dodatkowe koszty, jednak i tak nie wydaje mi się aby ta cena była wygórowana. Zapytaj też czy to bipower czy blupower -ta druga nie ma w ogóle zbiornika na benzynę, także jak zabraknie gazu to stoisz.
Co do kosztów i przebiegu na jednym tankowaniu to kolega, który jeździ taką multi podawał podobne wyliczenia. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Śro 17:39, 02 Gru 2009 |
|
|
Darraz |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 18 Lip 2009 |
Posty: 459 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: POZNAŃ |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nie wiem ile Multipla na CNG pali na 100 km, ale na oficjalnej stronie PGNiG podają, że za metr sześcienny gazu żądają 1,87zł:
[link widoczny dla zalogowanych]
W Poznaniu na pewno jest jedna stacja:
Zakład Gazowniczy w Poznaniu, ul. Głogowska 412
Tel. 061 839 02 27
Czynna od poniedziałku do piątku od 7:00 do 19:00, w soboty od 7:00 do 15:00
podobno tankują też przy fabryce VW na ul.Warszawskiej.
O zakupie auta napędzanego CNG myślałem tylko przez chwilę. Mała dostępność stacji zniechęciła mnie skutecznie. Jeździć przez całe miasto, żeby zatankować - nieraz pewnie w korkach... kupiłem JTD i jestem zadowolony - w trasie nieraz nawet poniżej 5l/100km, w mieście lekko ponad 7 i 3 stacje w promieniu 500 metrów. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Śro 19:32, 02 Gru 2009 |
|
|
kovalius |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 19 Lip 2009 |
Posty: 666 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lublin |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Dostępność stacji to jedno. Jeżeli masz w pobliżu i będziesz głównie jeździł po okolicy to taki napęd jest warty zainteresowania. Kiedyś spotkałem człowieka z Multiplą BiPower bodajże z Bielska Podlaskiego, który miał zamiar jeździć tankować na Białoruś bo tam miał najbliżej. Jednak przy takim zasięgu to się mija z celem. Druga sprawa to dostępność dobrego serwisu. Wszystko wcześniej czy później wymaga przynajmniej regulacji, a z gazem sam nie poszalejesz. Wiele można przeczytać na forum o wyczynach gazowników od LPG, a to jest, było nie było, popularny rodzaj paliwa. Też przez chwilę rozważałem zakup BiPower (miałem nawet stację pod nosem), ale nie udało mi się znaleźć serwisu. Na ASO też bym nie liczył bo doświadczenia z CNG nie mają. Reasumując, oszczędność na tankowaniu może być pozorna. Ale sam też chętnie poznałbym opinie osób , które mają BiPowera. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 10:30, 03 Gru 2009 |
|
|
ikac |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 20 Mar 2008 |
Posty: 162 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Cena gazu CNG jako paliwa jest ceną urzędową, jeżdzę od ponad roku i w całej Polsce płaci się 2,1 zł za m3. Można sie tankować z sieci miejskiej o ile ma się sprężarkę - są na allegro ale b.drogie dla jednego samochodu się nie opłaca. Przez cały rok nic się z instalacją nie działo. Niedługo wybieram się do ASO na przegląd instalacji - zgodnie z instrukcją. Zanim ją kupiłem upewniłem się że będą chcieli ją serwisować.
Samochód pali 8,5 - 10 m3/ 100 km. Pojemność zbiorników to ok. 35 m3, mnie raz zimą zatankowali 38,8 m3. Na benzynie ma 103 kM na gazie ok. 90 kM
Wpis CNG w rubryce "paliwo" w dowodzie rejestracyjnym to nie wszystko. Niektórzy handlarze mają chody i załatwiają przegląd bez wszystkich wymaganych przez biurokrację w Polsce dokumentów. Taka sytuacja była opisywana na forum. Trzeba mieć opinię z TDT( Techniczny Dozór Transportu). W tej opini oprócz dopuszczenia samochodu z instalacją CNG do ruchu w Polsce piszą co ma się dziać z ta instalacją w przyszłości - jakie przeglądy itp. Ten papier jest potrzebny przy każdym kolejnym przeglądzie. Bez niego jest sie skazanym na robienie przeglądów na lewo.
W całej Polsce jest ok. 30 stacji - nie są rozłożone równomiernie. więcej informacji tu [link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 10:42, 03 Gru 2009 |
|
|
alKefas |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 14 Lip 2009 |
Posty: 39 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Poznań |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Dziękuje za te odpowiedzi.
Informacji na temat CNG jest sporo, także na tym forum, ale szukam jakiegoś podsumowania, bo mi się powoli mętlik robi.
Z jednej strony - warto, bo taniej, ekologicznie, etc, etc, ale z drugiej strony - jak rozumiem - największym (i w zasadzie jedynym) minusem - jest znikoma ilość stacji.
W Poznaniu jest jedna, tyle wiem, i tak jak to teraz widzę (jeśli by się okazało, że ta M na benzynę też pojedzie) - na dalsze wypady zawsze przejazd przez Głogowską, a tak do jeżdżenia po mieście benzynka (po wykończeniu gazu, oczywiście).
Dobrze, że zwracacie uwagę na te papiery z TDT.
Kolego jeżdżący na CNG - po roku jeżdżenia, możesz stwierdzić, że był to dobry nabytek i że warto było? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 14:36, 03 Gru 2009 |
|
|
ikac |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 20 Mar 2008 |
Posty: 162 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Jeździ się bardzo dobrze (i tanio) wyścigówka to nie jest ale z jedna osobą na pokładzie (u mnie większość przebiegu) nie jest zawalidrogą. Z kompletem pasażerów też idzie ale trzeba ją wkręcić na obroty (powyżej 4000). Instalacja jak do tej pory bezawaryjna, pewnie dlatego że jest prosta jak budowa cepa, nie ma parownika i innych cudów-tylko gaz pod ciśnieniem.
pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 10:14, 04 Gru 2009 |
|
|
alKefas |
Bywalec |
|
|
Dołączył: 14 Lip 2009 |
Posty: 39 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Poznań |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Wystawiona Multipla to tylko gaz - a nie jestem na tyle odważny, by tym jeździć. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 11:44, 07 Gru 2009 |
|
|
ikac |
Specjalista |
|
|
Dołączył: 20 Mar 2008 |
Posty: 162 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ktoś na forum rozważał zakup multipli bez zbiornika benzyny (wersja Bluepower) oraz dołożenie LPG jako rezerwy |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|